Ново решение на Ибис Инструментс

Автоматизацията на ИТ процеси е решение, което Ибис Инструментс предлага с цел имплементация на различни ИТ процеси, базирани на най-добрите практики на ITIL. Това решение позволява имплементацията на различни ИТ процеси, които ще насочват оперативните ви дейности чрез ясно разпределяне на отговорностите между функционалните групи в организацията и ще позволят непрестанното подобряване на ИТ процесите. Решението позволява пълна имплементация на поддръжка за функциите на Service Desk и свързаните ИТ процеси, както и надеждна CMDB, която е ключов компонент за всички ИТ процеси. То осигурява по-добра видимост в средата чрез разбиране на зависимостта между инфраструктура и услуга, и, следователно, по-добро управление на промени и нововъденения чрез свеждане до минимум на непредвидени прекъсвания в бизнес обслужването. В зависимост от нуждите, то решение позволява имплементацията на един или повече процеси, най-съществените от които са следните:

  • Попълване на искане със съответен Каталог на услугите и Портал за самообслужване
  • Управление на инциденти
  • Управление на проблеми
  • Управление на знания
  • Управление на конфигурации
  • Управление на промени
  • Управление на имплементацията
  • Управление на ИТ активи

Огромно преимущество на това решение е факта, че разполага с уникален интерфейс за потребителски достъп, който значително улеснява работата по индивидуалните процеси, които са свързани помежду си. Този подход постига значително увеличение на ефикасността (значително повлияна от системата за автоматично уведомяване на всички участници в процеса чрез изпращане на имейли или смс), както и намаляване на разходите. Неразделна част от решението е репортинг (отчитане) функцията, която се активира чрез интегриране с напреднали инструменти за отчитанe. Пълното решение, заложено в нашето предложение за автоматизация на ИТ процесите, включва интеграция с инструменти за Управление на събития, което активира автоматична проверка на аларми за инциденти, както и CRM системи за запис на потребителски инциденти. Това решение се отличава то останалите по това, че може лесно да се интегрира чрез уеб услуги от софтуер на трети страни било то чрез директна интеграция или чрез използване на ESB като посредническа платформа.

В решението са включени следните софтуерни инструменти:

  • IBM Control Desk (IBM Application Platform and Product Group)
  • IBM DB2 Enterprise Server Edition (IBM Data Repositories and Appliances Product Group)
  • IBM Cognos Business Intelligence (IBM Advanced Analytics Product Group)
  • IBM Netcool Operations Insight (IBM Application Platform and Product Group)
  • IBM WebSphere Enterprise Service Bus (IBM Application Platform and Product Group)
  • IBM WebSphere Process Server (IBM Process Transformation Product Group)